Asiakaspalvelukoulutus

Asiakaspalvelukoulutus - Kun hyvä mainos tai tuote ei riitä!

Ihmiset tekevät ostopäätöksensä ja solmivat pitkäaikaiset asiakassuhteet palvelun perusteella. Suosikkiravintolasta ei välttämättä saa kaupungin parasta ruokaa, mutta vastaanotto on aina lämmin ja kiinnostunut. Lähikauppa ei ole aina se kaikkein lähin, vaan se, missä asiakkaan toiveet otetaan huomioon. Joskus auto-ja asuntokaupatkin saattavat jäädä tekemättä tympeän tai ylimielisen henkilön takia.

Kestävän asiakassuhteen luomiseen ei hyväkään tuote riitä. Tuotteella ei itse asiassa voi enää edes kilpailla. Ainoa tapa erottua on laadukas asiakaspalvelu.

Asiakaspalvelukoulutus hyödyttää myös liikennealalla

Mitä tekemistä sitten kuorma-autonkuljettajilla tai linja-autonkuljettajilla on asiakaspalvelun kanssa? Kuorma-autonkuljettaja kuljettaa rahtia. Linja-autoa pysäkillä odottavilla matkustajilla ei puolestaan ole mahdollisuutta kokeilla kilpailevan yrityksen palvelua. Onko asia todella näin?

Linja-autonkuljettaja on asiakaspalvelija. Vaikka matkustajalla ei olisikaan varaa jäädä pysäkille tympeän kuljettajan takia, hän voi valittaa palvelusta. Huonot vuorovaikutustaidot voivat maksaa työpaikan, pahimmillaan koko työuran.

Kuorma-autonkuljettaja on asiakaspalvelija. Vaikka kyydissä olisi vain rahtia, kuljettaja joutuu kohtaamaan paljon erilaisia ihmisiä tavaraa hakiessaan ja toimittaessaan. Mitä vähemmän ihmisten kohtaamista työnkuvaan kuuluu, sitä tärkeämmiksi kohtaamiset rakentuvat. Tavarantoimittajan sopimuksen uusiminen voi olla kiinni niistä muutamista kohtaamisista.

Hyvällä asiakaspalvelulla on suuri merkitys pitkässä asiakassuhteessa

Asiakaspalvelukoulutus antaa yrityksesi henkilökunnalle taidot, joista on hyötyä monessakin mielessä. Ne takaavat pitkäaikaiset asiakkuussuhteet, rakentavat yrityksen mainetta sekä edesauttavat työntekijän työpaikan säilymistä. Mutta homma toimii myös toiseen suuntaan. Asiakaspalvelu on vuorovaikutusta kahteen suuntaan. Myös asiakkaalla voi olla huono päivä. Oikeanlainen suhtautuminen asiakkaaseen voi pelastaa omankin päivän.

Äärimmäisessä tapauksessa voi joutua kohtaaman uhkaavasti käyttäytyvän henkilön. Ihmistenvälisten kohtaamisten kirjo on valtava. Asiakaspalvelu on taitolaji, johon on hyvä saada uusia näkökulmia koulutuksen kautta.

Asiakaspalvelukoulutus käsittelee muun muassa seuraavia aiheita:

  • Mitä hyvä asiakaspalvelu on
  • Asenne, ammattitaito, arvostus
  • Tunteen ja oman toiminnan merkitys
  • Miten nostamme palvelumme tasoa?
  • Reklamaation hoito - Tyytymätön ja uhkaava asiakas
  • Vuorovaikutustaitojen parantaminen

Me tiedostamme, että huonoja päiviä sattuu kaikkien kohdalle. Jos huono päivä sattuu omalle kohdalle, on tärkeää hallita omat tunteet ja toiminta. Jos huono päivä on sattunut asiakkaalle, on tärkeää, että toisen huono päivä ei tee omasta päivästä huonoa.

Taitava asiakaspalvelija voi kääntää asiakkaan huonon päivän hyväksi. Kun asiakas on tyytyväinen, on asiakaspalvelijankin helppo hymyillä. Ja silloin hymyilee koko yritystoiminta. Hyvän palvelun yritys menestyy, ja hyvät vuorovaikutustaidot ovat valttia työmarkkinoilla. Ne takaavat työn jatkumisen, parantavat hyvinvointia ja työn viihtyvyyttä. Joskus jopa pelastavat päivän.

Asiakaspalvelukoulutus on saanut laajasti positiivista palautetta. Tule meille luomaan pohja menestyvälle työnteolle. Asiakaspalvelukoulutus kestää yhden päivän ja siitä on mahdollista saada ammattipätevyysmerkintä.

Asiakaspalvelukoulutus - Tulevat koulutukset

KOULUTUKSET